התשלום עבור הנסיעה באקסטרה הוא עצמי ומתבצע בהעברת הכרטיס, באחת ממערכות הכרטוס, שנמצאות ברחבי האוטובוס. ניתן לבצע את התיקוף בשתי דלתות הכניסה לאוטובוס.
למען הסר ספק, גם נוסע ששילם את דמי הנסיעה באמצעות כרטיס “רב קו” נדרש להעביר את הכרטיס במכשיר המיועד לכך. דרישה זו חלה גם למי שברשותו הסדר נסיעה מסוג מנוי. אנחנו מזכירים, כי כרטיס הרב-קו הוא אישי ואינו ניתן להעברה לנוסע אחר.
באוטובוסים של אקסטרה מופעלים מבקרים. נוסע ללא הסדר נסיעה ו/או מי שלא יציג את כרטיסו בפני המבקר, צפוי לשלם תעריף מוגדל על פי הקבוע בפקודות התעבורה.
נסיעה באוטובוס ללא תשלום או ללא כרטיס נסיעה מתאים מהווה עבירה פלילית.
ב-25.8.2024 יישם משרד התחבורה תעריף קנס מוגדל חדש, אשר ייגבה מנוסעים שלא תיקפו נסיעה באוטובוס והם נמנים על אחת מקבוצות האוכלוסייה הללו:
על פי ההנחיות של משרד התחבורה, דו“ח שניתן על נסיעה בתחבורה הציבורית יש לשלם בתוך 30 ימים ממועד רישומו.
באפשרותך 3 אפשרויות תשלום:
התשלום באינטרנט ובטלפון יבוצע באמצעות כרטיס אשראי. בעמדת השירות ניתן לשלם גם במזומן.
במידה ולא ישולם החיוב המוגדל במועד, אקסטרה תהיה רשאית לגבות את החיוב המוגדל בהתאם להוראות הדין.
נוסע רשאי לפנות למפקח על התעבורה בטענה, כי התקיימו נסיבות המצדיקות שלא ישלם תעריף מוגדל. נסיבות אלו עשויות להיות הוכחה כי אכן רכש כרטיס נסיעה ולא הציג אותו בפני המבקר, או במקרה של נסיבות אישיות אחרות.
בנסיבות אלו רשאי המפקח לפטור את הנוסע מתשלום המוגדל, כולו או חלקו, ובלבד שלא יינתן פטור מעלות מחיר הנסיעה עצמה, אם אין חולק שהנוסע לא שילם בעד נסיעתו.
ניתן להגיש ערעור על דו“ח שניתן בנסיעה בתחבורה הציבורית. להגשת הערעור יש לפנות אל המפקח על התעבורה במשרד התחבורה לחץ כאן לשליחת בקשה.
ניתן גם לשלוח פקס למספר 03-6849876 או דואר לכתובת: בניין ג'נרי א' רחוב בנק ישראל 5 ת“ד 867 ירושלים 91008.